Guide
<<Tillbaka: Guide hyra ut din lokal: Marknadsför din lokal

Marknadsför
din lokal

2

6 tips till en riktigt bra annons

För att nå fram till rätt hyresgäst gäller det att vara rättvisande och utförlig i annonsen. Sträva efter att alltid få med de här delarna:

  • 1. Tänk som en potentiell hyresgäst – vad vill de veta? Var utförlig och bjud på så mycket detaljerad information som möjligt.
  • 2. Objektvisions annonser indexeras av Google. Var därför noga med att ange viktiga sök- och nyckelord den som söker lokal använder sig av.
  • 3. Bifoga en planritning – det är viktigt för helhetsintrycket och ökar dina chanser att få kontakt med rätt hyresgäst.
  • 4. Bilder är viktigt! Våra undersökningar visar att annonser med bild får mer än dubbelt så många klick som de utan bild. Självklart är det bästa att använda professionellt tagna bilder.
  • 5. Beskriv lokalens läge och dess fördelar. Affärsmöjligheter, kommunikationer och annat som utmärker området.
  • 6. 95 procent av de som söker lokal vill veta vad utgångshyran är. Glöm inte att fylla i den för att redan vid första kontakten vara närmare ett avslut.

Om du sätter dig in i hyresgästens situation och funderar över vilken information den letar efter har du kommit långt. Det är alltid bättre med för mycket än för lite information!